poniedziałek, 25 stycznia 2016

Noworoczne postanowienia!

Nasze ulubione postanowienie noworoczne – chcę schudnąć! – Zobacz jak je w końcu wykonać
Wielu z nas przynajmniej raz w życiu próbowało coś postanowić z okazji nowego roku. Najczęściej chcemy zrzucić kilka kilogramów, znaleźć lepszą pracę lub przestać nadużywać alkoholu. Każdy z nas ma inne postanowienia noworoczne, jednak łączy nas jedna rzecz – brak ich wypełniania! Większość z nas chce po prostu schudnąć i jest to powtarzalne postanowienie, którego nie umiemy wykonać. Czy musi tak być co roku? Przekonajcie się sami!
CBOS już wszystko sprawdził – chcemy chudnąć
Jak dowodzą badania CBOS-u, połowa z nas robi postanowienia noworoczne, z czego aż 40% z nas chce schudnąć. Dlaczego? Być może chodzi o lepsze samopoczucie, założenie modnych ubrań w mniejszym rozmiarze lub zadbanie o dobre zdrowie. Co jednak robimy źle, że wciąż nie udaje nam się dotrzymać postanowień?
Specjalnie dla was przygotowaliśmy najczęstsze błędy w planowaniu chudnięcia – czyli pułapki diety, treningów i przejścia na zdrowy styl życia. Zobaczcie jak postępować, aby być dumnym z siebie pod koniec roku.
Chcę schudnąć – będę codziennie trenować
Aby zdobyć wspaniałe ciało trzeba oczywiście trenować. Kolejny rok z rzędu nie udało wam się spełnić tego postanowienia? Zaplanujcie swoją aktywność 2-3 razy w tygodniu i starajcie się o niej pamiętać. Nie ma sensu przesadzać i planować treningów codziennie, gdyż w ten sposób szybko stracicie swoją motywację. Niekiedy utrzymanie rutyny treningowej jest na tyle trudne, że lepiej zacząć od 2 treningów w tygodniu, by stopniowo zwiększać ilość dni, w których uprawiacie wybrany sport. Jeśli nie macie siły na trening, wybierzcie się na dłuższy spacer lub posprzątajcie swój dom – w ten sposób również spalicie nagromadzone kilogramy.
Częstym powodem słabej motywacji jest brak ulubionej aktywności sportowej – odkrywajcie różne dyscypliny, prędzej czy później znajdziecie coś, co daje wam radość i pomaga uzyskać wspaniałą sylwetkę. Jeśli bieganie wam nie służy, joga wywołuje tylko ból pleców, spróbujcie wybrać się na zajęcia z aerobiku lub nordic walking – każdy rodzaj ruchu jest ważny.
Chcę schudnąć – od dzisiaj przechodzę na dietę
Z całą pewnością przekonaliście się wielokrotnie, że łatwiej zmniejszyć porcje żywieniowe lub cały jadłospis niż rozpocząć regularne treningi. Nic w tym dziwnego, że staracie się schudnąć za pomocą zmiany nawyków żywieniowych. Nie jest to jednak to samo co przechodzenie na kolejną modną dietę! Tylko zbilansowana dieta (jadłospis) pomoże wam zrzucić zbędne kilogramy i utrzymać zdrową sylwetkę. Należy komponować zbilansowane posiłki bogate w różnorodne składniki odżywcze, by utrzymać zdrową sylwetkę.
Niedojadanie i głodzenie organizmu nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż prowadzi do poważnych skutków zdrowotnych oraz efektu jo-jo. W skrócie będziecie czuli się zmęczeni, głodni, a powrót do normalnych posiłków spowoduje szybkie odzyskanie utraconej wagi.
Aby wiedzieć ile należy jeść, by nie przytyć, należy ustalić odpowiednią dla swojego organizmu ilość kalorii. Nie każdy powinien spożywać posiłki o wartości energetycznej 2000 kcal. Jeśli prowadzimy siedzący tryb życia może okazać się, że zaczniemy tyć przy takiej ilości kalorii. Najlepiej sprawdzić swoje zapotrzebowanie za pomocą wskaźnika podstawowej przemiany materii BMR, który określa je biorąc pod uwagę nasz wiek, płeć, wzrost czy aktywność fizyczną.
Chcę schudnąć – od jutra zmienię swój styl życia
Podstawą zdrowego stylu życia jest oczywiście uprawianie sportów oraz odpowiednie odżywianie, o którym pisaliśmy już wcześniej. Nie należy jednak zapominać o tym, że nie są to jedyne aspekty wpływające na naszą wagę. Przede wszystkim starajcie się wysypiać! Badania dowodzą, że osoby notorycznie niewyspane mają o wiele większą szansę na nadwagę. Minimalna ilość snu osoby dorosłej wynosi 6 godzin – starajcie się do niej przynajmniej zbliżać.
Zdrowy styl życia to również pozbycie się nałogów. Rzucenie papierosów może początkowo wpłynąć negatywnie na wasza wagę, dlatego kontrolujcie ilości i jakość spożywanego jedzenia, by nie zgromadzić dodatkowych kilogramów. Odłożenie alkoholu ma zgoła inne skutki – przestaniecie dostarczać do organizmu tonę pustych kalorii, co wpłynie pozytywnie na waszą sylwetkę.
Od nowego roku zmieńcie swoje podejście do życia. Dużo się uśmiechajcie i starajcie się czerpać radość z drobnych rzeczy. Udowodniono, że stres powoduje uwalnianie się kortyzolu, który odpowiada za szereg negatywnych reakcji w naszym organizmie. Z całą pewnością podjadacie lub odmawiacie sobie jedzenia w czasie dużego stresu. Pamiętajcie, że sami wyrządzamy sobie wielką krzywdę negatywnymi myślami – nowy rok to czas na zmianę swojego podejścia do życia.
Motywacja kluczem do sukcesu

Jeśli wasze postanowienia noworoczne kończą się co roku niepowodzeniem, najwyższa pora przyjrzeć się sposobie ich realizacji. Zastanówcie się, co robicie źle, spróbujcie podejść do problemu w inny sposób i zadbajcie o własny sposób motywacji. Niekiedy wspólna zmiana jadłospisu z mężem lub treningi z przyjaciółką są strzałem w dziesiątkę. Jako bonus przygotowaliśmy quiz, który pomoże wam znaleźć źródło problemów z motywacją. Gotowi na rozwiązanie?


1 komentarz:

  1. ja już 4 lata temu postanowiłam że będę ćwiczyć i trzymam się tego po dzień dzisiejszy, schudłam 15 kg :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń